Lis/17

3

Skupina ČSOB získala v soutěži Hospodářských novin 5 ocenění

Skupina ČSOB získala v soutěži Hospodářských novin Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna dohromady pět ocenění.
Na prvním místě se umístila nejen v kategoriích Nejlepší banka a Bankovní inovátor, ale i Nejlepší životní pojišťovna 2017.
Stříbro si pak zasloužila za Klientsky nejpřívětivější banku 2017.
 

Kromě hlavní kategorie Nejlepší banka obdržela ČSOB zlaté ocenění také v kategorii Bankovní inovátor, která se zaměřuje na trendy digitalizace v bankovním světě. ČSOB toto ocenění získala za aplikaci NaNákupy, která je na trhu od června 2016 a aktivně ji využívá 20 000 klientů.  

V kategorii Klientsky nejpřívětivější banka, která hodnotí banky z pohledu každodenního kontaktu s jejich zákazníky, se Skupině ČSOB podařilo obsadit hned dva stupně vítězů. ČSOB získala stříbrnou a Poštovní spořitelna bronzovou cenu

 

Úspěchy v soutěži Nejlepší banka 2017 nezaznamenala jen ČSOB jako banka. Zlatou cenu pro nejlepší pojišťovnu nabízející životní pojištění získala ČSOB Pojišťovna. Roli při udělování ceny hraje jak přístup ke klientům, nabídka služeb či cena pojištění, tak akcionářská kritéria hodnotící úroveň hospodaření a stabilitu pojišťovny.

 

Skupina ČSOB získala v soutěži Hospodářských novin  dohromady pět ocenění.

Skupina ČSOB bodovala v soutěži Hospodářských novin.

Žádné štítky

Lis/17

2

Budoucnost poradenství? Online!

Poradce 2020 – soubor moderních online metodických nástrojů a aplikací, který aktuálně využívá na 1800 finančních poradců. V čem konkrétně ale poradcům pomáhá, kam směřuje a proč?
 
Bonnet (a jeho Poradce 2020) je inovačním tahounem tuzemského trhu finančního poradenství už třetím rokem. Přibývá inovací, klientů i poradců, které přilákala možnost vyzkoušet si systém Bonnetu nezávazně a zdarma.  

 

“Pro hodně firem bývá online zázemí poradců jen hezkým doplňkem. Pěknou mašlí, na kterou utáhnete méně zkušené a mladé poradce. Mnohdy ale pěkné balení jen maskuje roky stagnace a zastaralé nefunkční systémy. Je řada firem, která se na jedné straně chlubí online srovnávačem ale smlouvy stále uzavírají po telefonu a vyplňují papírové formuláře,” říká ředitel obchodní sítě Jan Steinbauer a dodává, že dobrý online musí vždy vycházet z řemesla a potřeb poradců.
 
Poradce 2020 tvoří řada aplikací, metodik a systémů, které ovšem společnými silami posunuly Bonnet na inovační vrchol. Na jakých základech tedy Poradce 2020 stojí?

 

  • Filtr hypoték

Aplikace na porovnání hypoték od více než deseti bank. Ať už má klient jakýkoliv příjem, jakoukoliv nemovitost, jakékoliv požadavky, srovnávač přehledně seřadí jen ty nabídky, které jeho požadavkům odpovídají.
 

  • Pojištění bez podpisu

Cestovní a pojištění majetku zcela bez podpisu pro klienty i poradce. Trvá maximálně pět minut, poradce nemusí nic posílat pojišťovně nebo ukládat zvlášť do systému. Formulář je sjednocený pro všechny pojišťovny, data denně aktualizována, včetně veškerých slev.

 

  • Provize bez čekání

U pojištění cest a majetku mají poradci kompletní provizi nejpozději do 14 dní. Na rozdíl od konkurence, kde na odměny čekají i dva měsíce.

 

  • Metodika životního pojištění

Unikátní metodický nástroj Bonnetu pro výběr životního pojištění. Systém čítá na 150 parametrů a jde do těch nejmenších detailů, včetně slev a bonusů. Ať už klient chce do pojistky zahrnout pojištění zad nebo zdraví v době těhotenství.

Vlevo - běžný nástroj srovnání životního pojištění, vpravo - přes 150 parametrů v online a přehledném balení.

Vlevo – běžný nástroj srovnání životního pojištění, vpravo – přes 150 parametrů v online a přehledném balení.

     

       

         

           

             

               

                 

                   

                     

                       

                         

                           

                             

                               

                                 

                              • Automatický záznam jednání

                              Projít s klientem nabídku, to samé zadat do systému a ještě jednou zapsat do záznamu jednání. Tohle v Bonnetu odpadá. Aplikace veškeré kroky poradce při sjednání zaznamená a automaticky vygeneruje zprávu pro systém, pojišťovnu i pro klienta. Poradci ušetří s každým prodejem 15 minut času, ale především nemusí jeden úkon zbytečně opakovat.

                               

                              • Jednotné formuláře

                              Všechny pojišťovny mají v Bonnetu jednotné formuláře. Díky nim a “side by side” zobrazení je systém nejpřehlednější na trhu.

                               

                              • Relevantní zdroje a pravidelná aktualizace

                              Bonnet při tvorbě systému spolupracuje s finančními subjekty, poradci i ČNB. Informace k produktům pochází přímo od bank a pojišťoven, které pravidelně kontrolují denní aktualizace, takže poradci nemusí nic ověřovat.
                              Jen Poradce 2020 udrží v hlavě detaily nabídek 15 pojišťoven se všemi změnami!

                               

                              • Online na pevných základech

                              Dobrý a funkční online nikdy nestojí sám o sobě, ale souvisí i s funkční lidskou podporu. Poradci v Bonnetu mají k dispozici koordinátory, technologickou a právní podporu a telefonický servis.

                              Online kvality Poradce 2020 potvrzují i čísla. Například rok od spuštění nového systému na pojištění majetku vzrostla online produkce o 70 %. Ovšem aniž by klesl offline, tedy sjednání smluv přes aplikace pojišťoven a papírové smlouvy.

                               

                              Zaujal vás Poradce 2020? Všechno výše uvedené si můžete nezávazně, na zkoušku a zdarma otestovat. Pak už je jen na vás, jestli zůstanete tam kde jste nebo se vydáte s Bonnetem a jeho Poradcem do roku 2020.

                               

                              · ·

                              Říj/17

                              8

                              Oblíbená Minutová půjčka a RePůjčka – Konsolidace s výhodnější sazbou pro Chytrého Honzu

                              Jan Rubáš Cash Loan & 3rd Parties Account Manager

                              Jan Rubáš
                              Cash Loan & 3rd Parties Account Manager

                              Equa bank působí na českém trhu od roku 2011 a za tuto dobu si dokázala v bankovním segmentu vydobýt nejedno prvenství. S Chytrým Honzou spolupracuje Equa bank přes 4 roky, především v oblasti spotřebitelských úvěrů. Právě ty patří mezi klientsky nejvíce oblíbené produkty. Jejich kvalitu dokazují i mnohá ocenění, která banka sbírá v cenách veřejnosti i od odborné poroty. Poradci Chytrého Honzy mají díky dlouholeté spolupráci s Equa bankou možnost nabídnout svým klientům běžnou půjčku i konsolidaci půjček se zvýhodněnou sazbou.
                               
                               
                              Výhodná konsolidace
                               
                              Konsolidovat je možné závazky z bank i nebankovních společností (běžné půjčky, kreditní karty, úvěry, leasingy a účelové půjčky). Klient si tak může snížit měsíční splátky až o polovinu. Půjčky od Equa bank mají totiž jednu z nejnižších RPSN na trhu, začíná už na 5,9 %. Jako exkluzivní bonus získávají poradci Chytrého Honzy individuální úrokové sazby, stačí jen kontaktovat Jana Rubáše na jan.rubas@equabank.cz či telefonu 727 937 130.

                              Equa bank navíc zařídí sloučení půjčky, klient pouze doloží původní smlouvu s institucí, kde si půjčil. „Lidé se často bojí, že převedení nevýhodných půjček k jiné bance bude složité a zdlouhavé. Toho se právě snažíme vyvarovat a přechod k Equa bank novým klientům co nejvíce zjednodušit,“ poznamenává Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje obchodu Equa bank. Konsolidovat je možné až 600 000 korun, klient si ke sloučení úvěru může navíc i půjčit další peníze. Od 18.9. bude navíc opět spuštěna akce tablet pro klienty (podmínky akce naleznete na Vašem intranetu).
                               
                               

                              Peníze na cokoli a hned
                               
                              Minutová půjčka se mezi klienty těší stále většímu zájmu. Jde o klasickou neúčelovou půjčku, kterou je možné využít například ke koupi auta nebo rekonstrukci. Výhodou je rychlost jejího vyřízení. Název Minutová půjčka není žádná nadsázka, stávající klienti Equa bank opravdu mají peníze na účtu pár minut po požádání, které lze provést pohodlně online. Minutová půjčka je tedy vhodná pro klienty, kteří peníze chtějí co nejrychleji a bez zbytečné administrativní zátěže. Maximální výše půjčky je opět 600 000 korun, splátky je možné rozložit až do 7 let, nebo naopak vše splatit za 3 měsíce. I zde platí možnost získání individuálních úrokových sazeb pro poradce Chytrého Honzy přes Jana Rubáše.
                               
                               
                              Flexibilita a žádné poplatky
                               
                              Oba produkty, Minutová půjčka a RePůjčka – konsolidace, klientovi zaručují flexibilitu po celou dobu splácení. Výši splátky je možné kdykoli jednoduše změnit v internetovém bankovnictví. Tato změna je bezplatná, stejně jako zřízení půjčky nebo konsolidace, její vedení a případné předčasné splacení. K Minutové půjčce i RePůjčce – konsolidaci zřizuje Equa bank klientům bezplatný běžný účet, díky kterému mohou vybírat ze všech bankomatů v Česku bez jakýchkoli poplatků. Sjednání úvěru nebo jeho konsolidace zabere jen několik minut a je možné ho vyřídit online. Není nutné dokládat příjmy, stačí doklad totožnosti a v případě RePůjčky – konsolidace smlouva s původním poskytovatelem.
                               
                              Pro bližší informace mohou poradci kontaktovat Jana Rubáše, Equa bank Cash Loan & 3rd Parties Account Manager. Více se dozvíte také na www.equabank.cz.

                              Žádné štítky

                              Zář/17

                              17

                              ČSOB Pojišťovna inovovala své životní pojištění Forte. Chce podpořit klienty i v krytí nejvážnějších rizik.

                              ČSOB Pojišťovna inovovala své životní pojištění Forte.

                              ČSOB Pojišťovna inovovala své životní pojištění Forte.

                              ČSOB Pojišťovna výrazně zlevnila ta rizika životního pojištění, která – pokud nastanou – mají zásadní dopad na klientův život. Pojištění pro případ vážných chorob a smrti jsou nyní u ČSOB Pojišťovny ještě dostupnější – zlevnila je totiž o více než 30 %.
                               
                              Mít uzavřené životní pojištění je jedna věc, tou druhou jsou správně nastavená rizika a pojistné částky. Češi dlouhodobě upřednostňují pojištění pro případ úrazu na úkor zajištění klíčových rizik, zejména pak vážných onemocnění. ČSOB Pojišťovna chce tímto krokem klienty podpořit v tom, aby mysleli při uzavírání životního pojištění i na krytí těch nejvážnějších rizik, které život přináší.
                               
                              Z dat ČSOB Pojišťovny vyplývá, že dlouhodobě nejoblíbenější je pojištění trvalých následků úrazu a denního odškodného pro případ úrazu. Tato pojištění má sjednáno téměř 8 z 10 klientů. V případě tzv. denního odškodného, je pojistné plnění vypláceno především za lehčí úrazy např. pohmožděniny, různé rány, vymknutí kloubů či zlomeniny. Jedná se tedy o situace, které klientův život ovlivní obvykle na několik dnů, maximálně týdnů.
                               
                              Podceňování zajištění situací s nejzávažnějším dopadem, se nemusí vyplatit. Jak vážné onemocnění, tak i smrt mají zásadní dopad na rodinný rozpočet a vznikají dodatečné náklady, se kterými se rodina musí vypořádat. Zlevnění pojištění pro případ vážných chorob a smrti pro klienta znamená, že nyní pořídí takové životní pojištění výrazně levněji, nebo si může za stejné peníze sjednat výrazně vyšší pojistné částky. To mu v případě, kdy dojde k opravdu vážné události, významně pomůže a následný finanční dopad na rodinu nebude tak fatální.

                              Zář/17

                              15

                              Stovky uzavřených hypoték a tisíce pojistných smluv měsíčně. Chcete je také?

                              Bonnet_kampan300x600Téměř 800 uzavřených hypoték, přes 4000 pojistných smluv a tisíce nových ověřených kontaktů pro finanční poradce. To nejsou kvartální čísla trhu s finančním poradenstvím,
                              ale měsíční (!) standard v síti nezávislých poradců
                              Bonnet. Recept na taková čísla je přitom prostý; respekt pro podnikání poradců, inovace, funkční servis a kvalitní databáze potenciálních klientů.
                               
                              Spolupráce s jedním z největších srovnávačů na trhu
                               
                              Poradci Bonnetu měsíčně získají na 2500 leadových poptávek o konkrétní produkt. Jak?
                              Díky spolupráci s úspěšným srovnávačem finančních produktů
                              chytryhonza.cz, který měsíčně navštíví až 70 000 uživatelů. Poradci tak dopředu přesně vědí, kdo a jaký produkt právě poptává a mohou ho kontaktovat s konkrétní nabídkou.

                              Bonnet svým poradcům důvěřuje a nenutí je měnit vlastní byznys model. Mají dostatek času věnovat se svému podnikání a nejsou nuceni pravidelně rekrutovat nové kolegy.
                              Tip na šikovného poradce je vítán, pyramidy se ale v Bonnetu nestaví.

                              Samozřejmostí je pak široké portfolio produktů a servis v podobě těch nejmodernějších softwarů a aplikací. Vlajkovou lodí Bonnetu je v tomto ohledu online sjednávání produktů, které, co do funkčnosti a inovace, nemá na českém trhu obdoby.  
                               
                              Naskočte do vlaku inovací

                              Změna nebývá snadná a v Bonnetu jsme navíc na naše know-how, technologie a úspěchy pyšní. Proto zájemcům nabízíme nezávazné nahlédnutí do našeho systému podpory. Uživatelé mohou prozkoumat, vyzkoušet a podrobit kritickému oku všechny naše systémy, aplikace a metodiky.

                              V  Bonnetu rádi přivítáme všechny nové kolegy, kteří mají úctu ke svému podnikání, řemeslu finančního poradce a svým klientům.
                              D
                              íky našemu Poradci na zkoušku uvidíte, že to jde i jinak.

                              ·

                              Srp/17

                              31

                              Nástroje finančního poradce 21. století – svoboda, technologie a dobré zázemí. Máte je?

                              Na českém trhu aktuálně působí přes 190 finančních společností, které nabízí na 2000 produktů. Poradenství je tak více než kdy jindy potřebné a náročné řemeslo. Tím spíš je ovšem klíčové, aby šli tito “řemeslníci” s dobou a neusnuli na vavřínech. Banky a pojišťovny usilovně digitalizují a tomuto trendu se musí přizpůsobit logicky i poradci. Dobrou zprávou je, že pro poradce to ale nemusí znamenat práci navíc. Naopak. Chytrými inovacemi, jak dokazuje například poradenská síť Bonnet, mohou jen získat.

                               
                              Jaké jsou tedy ty nejčastější problematické atributy poradenské práce, které dnes lze hravě řešit moderními technologiemi?
                               

                              Bonnet_kampan300x600Přebujelá administrativa a papírování

                              Finanční poradce se musí potýkat s poměrně barvitou a neustále se měnící státní legislativou. Tím ale mnohdy jeho administrativní povinnosti nekončí. Stohy dokumentů k jednomu klientovi, pravidelné formuláře o obvolaných kontaktech, atd. Přitom řada těchto úkonů je jednoduše zbytečná. A vše nezbytné lze vyřešit jednotným informačním systémem, kde poradce najde přehledně vše od databáze klientů přes kompletní metodiky až po všechny produkty. Novou platformu si navíc může předem a hlavně nezávazně vyzkoušet.


                              Technologie z 90. let

                              Svíráte v rukách váš služební tablet a říkáte si, že vás se to netýká? Ne tak zcela. Řada poradenských firem podceňuje pořízení a vývoj moderního softwaru a programů a ty staré si s vaším mobilním zařízením nemusí zcela porozumět. Přinejmenším ve chvílích, kdy je systém přetížen ostatními uživateli. Intuitivní, moderní a kompatibilní software je dnes naprosto nezbytný. Porovnejte si přehledně všechny hypotéky na trhu a vyřiďte hned veškeré zasmluvnění. S minimální chybovostí, s maximální rychlostí. Rychlost je benefit pro klienty a tím pádem konkurenční výhodou poradce.


                              Drhnoucí interní komunikace a zázemí

                              Na jednu stranu se musíte účastnit úmorných firemních školení stovky kilometrů od domova, ale když chcete například upravit klientovu smlouvu, na odpověď čekáte dlouhé dny. Za prvé, klasická školení dnes už v plné míře nahrazují on-line webináře, které šetří čas, peníze a jsou efektivnější. Lze si je opakovaně přehrát a otázky pokládat on-line. Za druhé, díky technologiím dnes musí být efektivní interní komunikace ne benefitem ale samozřejmostí. Od on-line metodické, právní a IT podpory, funkční support linky až po možnost řešit některé záležitosti přímo s vedením.


                              “Nechci a už mi nevolejte.”

                              Kolikrát asi tahle slova finanční poradce slyšel. Že je to nedílnou součást poradenské práce? Telefonní kontakt s klienty ano, ale pocit tlaku na jedné a stud z vtírání na druhé nikoliv. Díky praktickým on-line srovnávačům produktů lze sestavit databázi klientů, u kterých je více než pravděpodobné, že pomoc odborníka uvítají. Šikovní poradci tak nemají o klienty nouzi a zvyšuje se i možnost úspěšné spolupráce. V opačném případě je to ztráta času pro obě strany.


                              (Ne)svobodné podnikání

                              Vše výše řečené má kromě technologického řešení i jeden společný jmenovatel, a to jednoduše nevhodně zvolenou platformu podnikání. Neefektivní, svázanou pravidly, s akcentem ne na klienta a setrvalý profit, ale na jednorázové provize, které z účtu odejdou tak rychle jako na něj přišly. Značí to ale pošramocenou pověst multi-level firem spíš než poradenství jako takového. Neochota investovat, zlepšovat a komunikovat. My takovým neduhem netrpíme a naše řešení rádi poradcům poskytneme, třeba i nezávazně na zkoušku.
                               
                              Nahlédněte nám do kuchyně, projděte si naše metodiky, aplikace a služby. Naše know-how neskrýváme, my se jím rádi pochlubíme.
                              Díky našemu
                              Poradci na zkoušku uvidíte, že to jde i jinak.

                              ·

                              Srp/17

                              11

                              S půjčkou od Equa bank si splníte všechny sny

                              Equa bank, jedna z nejmladších bank na českém trhu, zaznamenává zvýšený zájem klientů o své produkty a služby. Ti přitom nejčastěji využívají běžné účty, osobní půjčky a firemní úvěry. Equa bank spolupracuje s Chytrým Honzou již déle než 5 let, a to zejména v oblasti spotřebitelských úvěrů a hypoték. Mezi nejoblíbenější produkty patří osobní půjčky, refinancování a konsolidace, které mohou poradci Chytrého Honzy nabídnout klientům se slevou na úrokové sazbě.
                               

                              Jan Rubáš Cash Loan & 3rd Parties Account Manager

                              Jan Rubáš
                              Cash Loan & 3rd Parties Account Manager

                              Minutová půjčka, peníze rychle a jednoduše
                               
                              Minutová půjčka je určená především klientům, kteří potřebují finance okamžitě. Zároveň jde o jednu z nejlevnějších půjček na trhu, RPSN začíná na 5,9 % ročně. Výhodou pro stávající klienty Equa bank je, že o půjčku mohou žádat online ve svém internetovém bankovnictví a peníze jim přijdou na účet během několika minut. Noví klienti žádající také online poté na pobočce nebo u kurýra podepíšou smlouvu. K půjčce jim banka zdarma zřídí i běžný účet. S Minutovou půjčkou je možné si půjčit až 600 000 korun bez ručitele. Režim splácení je flexibilní, dobu jde nastavit od 3 měsíců do 7 let a předčasné splacení nebo změna výše splátek není zpoplatněna.
                               
                              Klienti na Minutové půjčce oceňují i přehlednost a téměř žádné poplatky. „Za zřízení a vedení půjčky klienti nic neplatí. Zdarma je samozřejmě i předčasné splacení, mimořádné splátky či změna výše splátek, kterou si klienti mohou sami nastavit online,“ říká Ondřej Hák, ředitel úvěrových produktů Equa bank.
                               
                              Stále oblíbenější RePůjčka
                               
                              Průměrná úspora z převedení půjčky k Equa bank je 20 000 korun, o RePůjčku je proto stále větší zájem. Převést je možné jednu nebo více půjček od všech bankovních i nebankovních institucí, hranice je opět 600 000 korun. Spočítat si, kolik by to vašim klientům konkrétně ušetřilo, můžete v kalkulačce Equa bank. Stejně jako u Minutové půjčky, i s RePůjčkou je možné nastavit si výši a datum splátek a poté je v případě potřeby jednoduše změnit v internetovém bankovnictví.
                               
                              Pro větší pohodlí klientů není nutné kvůli převedení chodit do instituce, která jim půjčku poskytla. Stačí v Equa bank doložit kopii smlouvy a banka zbytek zařídí. „Lidé se často bojí, že převedení nevýhodných půjček k jiné bance bude složité a zdlouhavé. Toho se právě snažíme vyvarovat a přechod k Equa bank novým klientům co nejvíce zjednodušit,“ poznamenává Ondřej Hák.
                               
                              Konsolidace sníží splátku až o 50 %
                               
                              Konsolidace půjček nabízí možnost zbavit se násobných poplatků, které klienti platí za několik půjček u různých poskytovatelů. U Equa bank je možné konsolidovat starší účelové půjčky, kreditní karty, leasingy na auto, karty od splátkových kanceláří i kontokorent, a to jak od bankovních, tak i nebankovních institucí. Nově mohou klienti splácet až o 50 % méně, než předtím, a navíc si půjčit peníze navíc. Dobu splácení je možné nastavit až na 10 let.
                               
                              Pro bližší informace mohou poradci kontaktovat Jana Rubáše, Equa bank Cash Loan & 3rd Parties Account Manager. Více se dozvíte také na www.equabank.cz.

                              · ·

                              Čec/17

                              28

                              Přes tři čtvrtiny Čechů považují za nejlepší bydlet ve vlastním. Investice do nemovitostí lákají 81 procent lidí

                              Z průzkumu České asociace stavebního spoření mezi 1466 respondenty vyplývá, že více než tři čtvrtiny Čechů považují za nejlepší bydlet ve vlastním. Z celé ČR vlastnictví nemovitosti považuje za optimální nejméně lidí v Praze, jen 72, 7 %. Vlastní domov má podle našeho CEO Jiřího Patáka 76 % Čechů a 90 % Slováků.
                               
                              Více než tři čtvrtiny Čechů považují za nejlepší bydlet ve vlastní nemovitosti. Pronájem označilo za optimální variantu pouze 6 % dotázaných. Dalších 16 % Čechů uvedlo, že se rozhoduje podle aktuální rodinné situace. Vyplývá to z průzkumu České asociace stavebního spoření mezi 1466 respondenty.
                               
                              V Praze přitom vlastnictví nemovitosti považuje za optimální nejméně dotázaných z celé ČR, a to 72,7 % lidí. K pronájmu se v Praze kloní 7,4 % lidí, což je mezi kraji až třetí nejvyšší hodnota. Nejvíce příznivců má vlastnické bydlení v Karlovarském kraji (85 %). Pronájmy pak oceňují především lidé mladší 19 let (9,6 %) a obyvatelé Zlínského kraje (10 %). Většina Čechů zároveň podle průzkumu považuje vlastnictví nemovitosti za zajímavý způsob ukládání peněz. Na počátku loňského roku investice do nemovitostí lákaly 72 % dotázaných, letos je to 81%.
                               
                              ČNB přitom nedávno oznámila, že opět zpřísnila podmínky pro poskytování hypoték. Vedl ji k tomu rychlý růst cen nemovitostí i objemu úvěrů na bydlení. Při zhoršení ekonomiky by se tak mohla řada domácností s hypotékou dostat do problémů se splácením.
                               
                              Náš CEO Jiří Paták již dříve řekl, že vlastní domov má 76 % Čechů a 90 procent Slováků. Hypotéku v ČR má asi 14 % lidí a zbylých více než 60 % má nemovitost plně ve svých rukou. Ve svém bydlí například polovina Rakušanů a 45 % Němců. Pětina jich splácí hypotéku.
                               
                              Zdroj: iHNed.cz

                              Žádné štítky

                              Čec/17

                              27

                              Kdy se vašemu klientovi vyplatí sjednat si životní pojištění?

                              Češi se zajišťují na životní rizika daleko méně než většina ostatních Evropanů. Jestliže evropský poměr je 61 procent ku 39 procentům ve prospěch životního pojištění z pohledu celkového předepsaného pojistného, pak u nás je poměr životního pojištění téměř přesně opačný.
                               
                              Víte, že Češi si chrání více majetek než nejčastější zdroj výdělků – sebe? Lidé si často kladou otázku, v jakých případech, a zda vůbec, se jim vyplatí si nějaké životní pojištění platit. Více než životně důležité je sjednat ho pro každého vašeho klienta, který má jakýkoliv úvěrový závazek nebo rodinu závislou na svém příjmu. Jelikož je životní pojištění dlouhodobým produktem, často uzavíraným na 30 a více let, je vhodné jej sjednat klientovi v co nejnižším věku.
                               
                              Většina pojistek umožňuje vašim klientům smlouvu v průběhu času poměrně flexibilně upravovat podle aktuální životní situace, například když si váš klient vezme nový úvěr, narodí se mu dítě nebo změní zaměstnání. Často se podceňuje riziko invalidity.
                               
                              Co nejdříve je důležité klienotvi pojistku uzavřít hlavně z důvodu případných výluk. Pokud se stane úraz, který zanechá trvalé následky, nebo je klientovi diagnostikována jakákoliv nemoc, nová smlouva nebude krýt komplikace způsobené událostmi před počátkem pojištění.
                               
                              Zásadní vliv má pojištění pro hlavního živitele rodiny. Již tak strašná událost, jakou může být ztráta milované osoby, se může proměnit v další noční můru v podobě nesplácené hypotéky, exekuce domu a s tím spojených dalších starostí. Nemusí vždy jít jen o úmrtí. Častým důvodem potíží nepojištěných rodin je invalidita živitele. Zhruba 20 % Čechů čeká od životního pojištění podporu při dlouhodobé nemoci a jen asi desetina lidí očekává také zabezpečení při invaliditě, při trvalých následcích úrazu a při dlouhodobé pracovní neschopnosti..
                               
                              Vážné nemoci, trvalé následky úrazu a invalidita mají kvůli potřebě dlouhodobého léčení nebo trvalé pracovní neschopnosti nejzávažnější dopad na rodinný rozpočet. Pojištění pro tyto případy by tedy neměla chybět v žádné smlouvě životního pojištění.
                               
                              U životního pojištění je také možné využít daňových odpočtů. Až 24 tisíc Kč ročně si může váš klient jako pojistník odečíst od základu daně, splní-li zákonem dané požadavky.
                               
                              Nejčastěji si lidé sjednávají smlouvy o životním pojištění, když jsou věku 30 až 40 let. V tomto věku lidé řeší bydlení či pořízení vlastní rodiny. Poprvé si velmi silně uvědomí, že je třeba ochránit příjmy rodiny před rizikem invalidity, vážných onemocnění, či dokonce před úmrtím. Mladší lidé si ještě tolik neuvědomují nejvážnější životní rizika a nemají potřebu je zajišťovat.
                               
                              Častým problémem jsou podle nízké pojistné částky, zejména pro případ smrti. Pojistná částka pro případ smrti by měla být nastavena ve výši dvoj- až trojnásobku ročního příjmu pojištěné osoby.
                               
                              Zdroj: Novinky.cz

                              Žádné štítky

                              Čec/17

                              26

                              Hypotéky letos překonají rekord. Hlavně kvůli refinancování

                              Po rekordním loňském roce, kdy se na českém hypotečním trhu sjednaly hypotéky v objemu téměř 225 miliard korun, bude s největší pravděpodobností následovat další rekordní období. Tentokrát ale bude rekord spočívat v trošku jiném čísle, a to v počtu klientů, kterým bude končit fixační období, a budou tak moci zdarma změnit banku. Dle některých odhadů hovoříme o čísle až 300 000, což tvoří téměř polovinu všech klientů s hypotékou.
                               
                              S ohledem na takto ohromná čísla se i jednotlivé banky začaly na tuto situaci připravovat. Menší banky v tom vidí ohromnou příležitost, jak navýšit svůj tržní podíl. Naopak velké banky jsou v komunikaci refinancování zdrženlivější. Jejich hlavním cílem totiž není přetahování klientů odjinud, ale naopak cílem je stávajícího klienta si udržet.
                               
                              Co vlastně klientovi refinancování může přinést?
                               
                              Pro příklad si vezměme, pokud je vaším klientem člověk s hypotékou 3 miliony korun, kterou sjednal v roce 2012 s fixací na 5 let. Letos mu tato doba vyprší. Nyní má na hypotéce úrokovou sazbu 3,99 % a splátka činí 15 819 Kč. Pokud by svoji hypotéku refinancoval, může se dnes dostat na sazbu i 1,79 %, což činí 11 584 Kč měsíčně. Zde bychom mohli říci: “Kliente, ušetřil jsi 4 500 korun! Zkusme se ovšem podívat ještě o kousek dál.”
                               
                              Co s ušetřenými penězi?
                               
                              Částka 4 500 Kč je jistě zajímá a rodinný rozpočet by si s ní hravě poradil. Ale bylo by to tak správně? Spíše ne. Daleko vhodnější způsob, jak peníze utratit, je investice do budoucnosti vašeho klienta, případně do jeho dětí. Jak je asi všeobecně známo, stát se o penzi jednotlivce jen těžko postará v přijatelné míře, a tak část takto ušetřených prostředků by měla směřovat na klientův „důchodový účet“. A to, jestli tím „důchodovým účtem“ bude doplňkové penzijní spoření, životní pojištění, nebo investice, mu musíte poradit.
                               
                              Zdroj: Našepeníze.cz

                              Žádné štítky

                              Starší články