Zář/17

17

ČSOB Pojišťovna inovovala své životní pojištění Forte. Chce podpořit klienty i v krytí nejvážnějších rizik.

ČSOB Pojišťovna inovovala své životní pojištění Forte.

ČSOB Pojišťovna inovovala své životní pojištění Forte.

ČSOB Pojišťovna výrazně zlevnila ta rizika životního pojištění, která – pokud nastanou – mají zásadní dopad na klientův život. Pojištění pro případ vážných chorob a smrti jsou nyní u ČSOB Pojišťovny ještě dostupnější – zlevnila je totiž o více než 30 %.
 
Mít uzavřené životní pojištění je jedna věc, tou druhou jsou správně nastavená rizika a pojistné částky. Češi dlouhodobě upřednostňují pojištění pro případ úrazu na úkor zajištění klíčových rizik, zejména pak vážných onemocnění. ČSOB Pojišťovna chce tímto krokem klienty podpořit v tom, aby mysleli při uzavírání životního pojištění i na krytí těch nejvážnějších rizik, které život přináší.
 
Z dat ČSOB Pojišťovny vyplývá, že dlouhodobě nejoblíbenější je pojištění trvalých následků úrazu a denního odškodného pro případ úrazu. Tato pojištění má sjednáno téměř 8 z 10 klientů. V případě tzv. denního odškodného, je pojistné plnění vypláceno především za lehčí úrazy např. pohmožděniny, různé rány, vymknutí kloubů či zlomeniny. Jedná se tedy o situace, které klientův život ovlivní obvykle na několik dnů, maximálně týdnů.
 
Podceňování zajištění situací s nejzávažnějším dopadem, se nemusí vyplatit. Jak vážné onemocnění, tak i smrt mají zásadní dopad na rodinný rozpočet a vznikají dodatečné náklady, se kterými se rodina musí vypořádat. Zlevnění pojištění pro případ vážných chorob a smrti pro klienta znamená, že nyní pořídí takové životní pojištění výrazně levněji, nebo si může za stejné peníze sjednat výrazně vyšší pojistné částky. To mu v případě, kdy dojde k opravdu vážné události, významně pomůže a následný finanční dopad na rodinu nebude tak fatální.

Zář/17

15

Stovky uzavřených hypoték a tisíce pojistných smluv měsíčně. Chcete je také?

Bonnet_kampan300x600Téměř 800 uzavřených hypoték, přes 4000 pojistných smluv a tisíce nových ověřených kontaktů pro finanční poradce. To nejsou kvartální čísla trhu s finančním poradenstvím,
ale měsíční (!) standard v síti nezávislých poradců
Bonnet.
Recept na taková čísla je přitom prostý; respekt pro podnikání poradců, inovace, funkční servis a kvalitní databáze potenciálních klientů.
 

Spolupráce s jedním z největších srovnávačů na trhu

Poradci Bonnetu měsíčně získají na 2500 leadových poptávek o konkrétní produkt. Jak?
Díky spolupráci s úspěšným srovnávačem finančních produktů
chytryhonza.cz, který měsíčně navštíví až 70 000 uživatelů. Poradci tak dopředu přesně vědí, kdo a jaký produkt právě poptává a mohou ho kontaktovat s konkrétní nabídkou.


 Bonnet
svým poradcům důvěřuje a nenutí je měnit vlastní byznys model. Mají dostatek času věnovat se svému podnikání a nejsou nuceni pravidelně rekrutovat nové kolegy.
Tip na šikovného poradce je vítán, pyramidy se ale v Bonnetu nestaví.

 

Samozřejmostí je pak široké portfolio produktů a servis v podobě těch nejmodernějších softwarů a aplikací. Vlajkovou lodí Bonnetu je v tomto ohledu online sjednávání produktů, které, co do funkčnosti a inovace, nemá na českém trhu obdoby.  

 
Naskočte do vlaku inovací

Změna nebývá snadná a v Bonnetu jsme navíc na naše know-how, technologie a úspěchy pyšní. Proto zájemcům nabízíme nezávazné nahlédnutí do našeho systému podpory. Uživatelé mohou prozkoumat, vyzkoušet a podrobit kritickému oku všechny naše systémy, aplikace a metodiky.

 
V  Bonnetu rádi přivítáme všechny nové kolegy, kteří mají úctu ke svému podnikání, řemeslu finančního poradce a svým klientům.
D
íky našemu Poradci na zkoušku uvidíte, že to jde i jinak.

·

Srp/17

31

Nástroje finančního poradce 21. století – svoboda, technologie a dobré zázemí. Máte je?

Na českém trhu aktuálně působí přes 190 finančních společností, které nabízí na 2000 produktů. Poradenství je tak více než kdy jindy potřebné a náročné řemeslo. Tím spíš je ovšem klíčové, aby šli tito “řemeslníci” s dobou a neusnuli na vavřínech. Banky a pojišťovny usilovně digitalizují a tomuto trendu se musí přizpůsobit logicky i poradci. Dobrou zprávou je, že pro poradce to ale nemusí znamenat práci navíc. Naopak. Chytrými inovacemi, jak dokazuje například poradenská síť Bonnet, mohou jen získat.

 
Jaké jsou tedy ty nejčastější problematické atributy poradenské práce, které dnes lze hravě řešit moderními technologiemi?
 

Bonnet_kampan300x600Přebujelá administrativa a papírování

Finanční poradce se musí potýkat s poměrně barvitou a neustále se měnící státní legislativou. Tím ale mnohdy jeho administrativní povinnosti nekončí. Stohy dokumentů k jednomu klientovi, pravidelné formuláře o obvolaných kontaktech, atd. Přitom řada těchto úkonů je jednoduše zbytečná. A vše nezbytné lze vyřešit jednotným informačním systémem, kde poradce najde přehledně vše od databáze klientů přes kompletní metodiky až po všechny produkty. Novou platformu si navíc může předem a hlavně nezávazně vyzkoušet.


Technologie z 90. let

Svíráte v rukách váš služební tablet a říkáte si, že vás se to netýká? Ne tak zcela. Řada poradenských firem podceňuje pořízení a vývoj moderního softwaru a programů a ty staré si s vaším mobilním zařízením nemusí zcela porozumět. Přinejmenším ve chvílích, kdy je systém přetížen ostatními uživateli. Intuitivní, moderní a kompatibilní software je dnes naprosto nezbytný. Porovnejte si přehledně všechny hypotéky na trhu a vyřiďte hned veškeré zasmluvnění. S minimální chybovostí, s maximální rychlostí. Rychlost je benefit pro klienty a tím pádem konkurenční výhodou poradce.


Drhnoucí interní komunikace a zázemí

Na jednu stranu se musíte účastnit úmorných firemních školení stovky kilometrů od domova, ale když chcete například upravit klientovu smlouvu, na odpověď čekáte dlouhé dny. Za prvé, klasická školení dnes už v plné míře nahrazují on-line webináře, které šetří čas, peníze a jsou efektivnější. Lze si je opakovaně přehrát a otázky pokládat on-line. Za druhé, díky technologiím dnes musí být efektivní interní komunikace ne benefitem ale samozřejmostí. Od on-line metodické, právní a IT podpory, funkční support linky až po možnost řešit některé záležitosti přímo s vedením.


“Nechci a už mi nevolejte.”

Kolikrát asi tahle slova finanční poradce slyšel. Že je to nedílnou součást poradenské práce? Telefonní kontakt s klienty ano, ale pocit tlaku na jedné a stud z vtírání na druhé nikoliv. Díky praktickým on-line srovnávačům produktů lze sestavit databázi klientů, u kterých je více než pravděpodobné, že pomoc odborníka uvítají. Šikovní poradci tak nemají o klienty nouzi a zvyšuje se i možnost úspěšné spolupráce. V opačném případě je to ztráta času pro obě strany.


(Ne)svobodné podnikání

Vše výše řečené má kromě technologického řešení i jeden společný jmenovatel, a to jednoduše nevhodně zvolenou platformu podnikání. Neefektivní, svázanou pravidly, s akcentem ne na klienta a setrvalý profit, ale na jednorázové provize, které z účtu odejdou tak rychle jako na něj přišly. Značí to ale pošramocenou pověst multi-level firem spíš než poradenství jako takového. Neochota investovat, zlepšovat a komunikovat. My takovým neduhem netrpíme a naše řešení rádi poradcům poskytneme, třeba i nezávazně na zkoušku.
 
Nahlédněte nám do kuchyně, projděte si naše metodiky, aplikace a služby. Naše know-how neskrýváme, my se jím rádi pochlubíme.
Díky našemu
Poradci na zkoušku uvidíte, že to jde i jinak.

·

Srp/17

11

S půjčkou od Equa bank si splníte všechny sny

Equa bank, jedna z nejmladších bank na českém trhu, zaznamenává zvýšený zájem klientů o své produkty a služby. Ti přitom nejčastěji využívají běžné účty, osobní půjčky a firemní úvěry. Equa bank spolupracuje s Chytrým Honzou již déle než 5 let, a to zejména v oblasti spotřebitelských úvěrů a hypoték. Mezi nejoblíbenější produkty patří osobní půjčky, refinancování a konsolidace, které mohou poradci Chytrého Honzy nabídnout klientům se slevou na úrokové sazbě.
 

Jan Rubáš Cash Loan & 3rd Parties Account Manager

Jan Rubáš
Cash Loan & 3rd Parties Account Manager

Minutová půjčka, peníze rychle a jednoduše
 
Minutová půjčka je určená především klientům, kteří potřebují finance okamžitě. Zároveň jde o jednu z nejlevnějších půjček na trhu, RPSN začíná na 5,9 % ročně. Výhodou pro stávající klienty Equa bank je, že o půjčku mohou žádat online ve svém internetovém bankovnictví a peníze jim přijdou na účet během několika minut. Noví klienti žádající také online poté na pobočce nebo u kurýra podepíšou smlouvu. K půjčce jim banka zdarma zřídí i běžný účet. S Minutovou půjčkou je možné si půjčit až 600 000 korun bez ručitele. Režim splácení je flexibilní, dobu jde nastavit od 3 měsíců do 7 let a předčasné splacení nebo změna výše splátek není zpoplatněna.
 
Klienti na Minutové půjčce oceňují i přehlednost a téměř žádné poplatky. „Za zřízení a vedení půjčky klienti nic neplatí. Zdarma je samozřejmě i předčasné splacení, mimořádné splátky či změna výše splátek, kterou si klienti mohou sami nastavit online,“ říká Ondřej Hák, ředitel úvěrových produktů Equa bank.
 
Stále oblíbenější RePůjčka
 
Průměrná úspora z převedení půjčky k Equa bank je 20 000 korun, o RePůjčku je proto stále větší zájem. Převést je možné jednu nebo více půjček od všech bankovních i nebankovních institucí, hranice je opět 600 000 korun. Spočítat si, kolik by to vašim klientům konkrétně ušetřilo, můžete v kalkulačce Equa bank. Stejně jako u Minutové půjčky, i s RePůjčkou je možné nastavit si výši a datum splátek a poté je v případě potřeby jednoduše změnit v internetovém bankovnictví.
 
Pro větší pohodlí klientů není nutné kvůli převedení chodit do instituce, která jim půjčku poskytla. Stačí v Equa bank doložit kopii smlouvy a banka zbytek zařídí. „Lidé se často bojí, že převedení nevýhodných půjček k jiné bance bude složité a zdlouhavé. Toho se právě snažíme vyvarovat a přechod k Equa bank novým klientům co nejvíce zjednodušit,“ poznamenává Ondřej Hák.
 
Konsolidace sníží splátku až o 50 %
 
Konsolidace půjček nabízí možnost zbavit se násobných poplatků, které klienti platí za několik půjček u různých poskytovatelů. U Equa bank je možné konsolidovat starší účelové půjčky, kreditní karty, leasingy na auto, karty od splátkových kanceláří i kontokorent, a to jak od bankovních, tak i nebankovních institucí. Nově mohou klienti splácet až o 50 % méně, než předtím, a navíc si půjčit peníze navíc. Dobu splácení je možné nastavit až na 10 let.
 
Pro bližší informace mohou poradci kontaktovat Jana Rubáše, Equa bank Cash Loan & 3rd Parties Account Manager. Více se dozvíte také na www.equabank.cz.

· ·

Čec/17

28

Přes tři čtvrtiny Čechů považují za nejlepší bydlet ve vlastním. Investice do nemovitostí lákají 81 procent lidí

Z průzkumu České asociace stavebního spoření mezi 1466 respondenty vyplývá, že více než tři čtvrtiny Čechů považují za nejlepší bydlet ve vlastním. Z celé ČR vlastnictví nemovitosti považuje za optimální nejméně lidí v Praze, jen 72, 7 %. Vlastní domov má podle našeho CEO Jiřího Patáka 76 % Čechů a 90 % Slováků.
 
Více než tři čtvrtiny Čechů považují za nejlepší bydlet ve vlastní nemovitosti. Pronájem označilo za optimální variantu pouze 6 % dotázaných. Dalších 16 % Čechů uvedlo, že se rozhoduje podle aktuální rodinné situace. Vyplývá to z průzkumu České asociace stavebního spoření mezi 1466 respondenty.
 
V Praze přitom vlastnictví nemovitosti považuje za optimální nejméně dotázaných z celé ČR, a to 72,7 % lidí. K pronájmu se v Praze kloní 7,4 % lidí, což je mezi kraji až třetí nejvyšší hodnota. Nejvíce příznivců má vlastnické bydlení v Karlovarském kraji (85 %). Pronájmy pak oceňují především lidé mladší 19 let (9,6 %) a obyvatelé Zlínského kraje (10 %). Většina Čechů zároveň podle průzkumu považuje vlastnictví nemovitosti za zajímavý způsob ukládání peněz. Na počátku loňského roku investice do nemovitostí lákaly 72 % dotázaných, letos je to 81%.
 
ČNB přitom nedávno oznámila, že opět zpřísnila podmínky pro poskytování hypoték. Vedl ji k tomu rychlý růst cen nemovitostí i objemu úvěrů na bydlení. Při zhoršení ekonomiky by se tak mohla řada domácností s hypotékou dostat do problémů se splácením.
 
Náš CEO Jiří Paták již dříve řekl, že vlastní domov má 76 % Čechů a 90 procent Slováků. Hypotéku v ČR má asi 14 % lidí a zbylých více než 60 % má nemovitost plně ve svých rukou. Ve svém bydlí například polovina Rakušanů a 45 % Němců. Pětina jich splácí hypotéku.
 
Zdroj: iHNed.cz

Žádné štítky

Čec/17

27

Kdy se vašemu klientovi vyplatí sjednat si životní pojištění?

Češi se zajišťují na životní rizika daleko méně než většina ostatních Evropanů. Jestliže evropský poměr je 61 procent ku 39 procentům ve prospěch životního pojištění z pohledu celkového předepsaného pojistného, pak u nás je poměr životního pojištění téměř přesně opačný.
 
Víte, že Češi si chrání více majetek než nejčastější zdroj výdělků – sebe? Lidé si často kladou otázku, v jakých případech, a zda vůbec, se jim vyplatí si nějaké životní pojištění platit. Více než životně důležité je sjednat ho pro každého vašeho klienta, který má jakýkoliv úvěrový závazek nebo rodinu závislou na svém příjmu. Jelikož je životní pojištění dlouhodobým produktem, často uzavíraným na 30 a více let, je vhodné jej sjednat klientovi v co nejnižším věku.
 
Většina pojistek umožňuje vašim klientům smlouvu v průběhu času poměrně flexibilně upravovat podle aktuální životní situace, například když si váš klient vezme nový úvěr, narodí se mu dítě nebo změní zaměstnání. Často se podceňuje riziko invalidity.
 
Co nejdříve je důležité klienotvi pojistku uzavřít hlavně z důvodu případných výluk. Pokud se stane úraz, který zanechá trvalé následky, nebo je klientovi diagnostikována jakákoliv nemoc, nová smlouva nebude krýt komplikace způsobené událostmi před počátkem pojištění.
 
Zásadní vliv má pojištění pro hlavního živitele rodiny. Již tak strašná událost, jakou může být ztráta milované osoby, se může proměnit v další noční můru v podobě nesplácené hypotéky, exekuce domu a s tím spojených dalších starostí. Nemusí vždy jít jen o úmrtí. Častým důvodem potíží nepojištěných rodin je invalidita živitele. Zhruba 20 % Čechů čeká od životního pojištění podporu při dlouhodobé nemoci a jen asi desetina lidí očekává také zabezpečení při invaliditě, při trvalých následcích úrazu a při dlouhodobé pracovní neschopnosti..
 
Vážné nemoci, trvalé následky úrazu a invalidita mají kvůli potřebě dlouhodobého léčení nebo trvalé pracovní neschopnosti nejzávažnější dopad na rodinný rozpočet. Pojištění pro tyto případy by tedy neměla chybět v žádné smlouvě životního pojištění.
 
U životního pojištění je také možné využít daňových odpočtů. Až 24 tisíc Kč ročně si může váš klient jako pojistník odečíst od základu daně, splní-li zákonem dané požadavky.
 
Nejčastěji si lidé sjednávají smlouvy o životním pojištění, když jsou věku 30 až 40 let. V tomto věku lidé řeší bydlení či pořízení vlastní rodiny. Poprvé si velmi silně uvědomí, že je třeba ochránit příjmy rodiny před rizikem invalidity, vážných onemocnění, či dokonce před úmrtím. Mladší lidé si ještě tolik neuvědomují nejvážnější životní rizika a nemají potřebu je zajišťovat.
 
Častým problémem jsou podle nízké pojistné částky, zejména pro případ smrti. Pojistná částka pro případ smrti by měla být nastavena ve výši dvoj- až trojnásobku ročního příjmu pojištěné osoby.
 
Zdroj: Novinky.cz

Žádné štítky

Čec/17

26

Hypotéky letos překonají rekord. Hlavně kvůli refinancování

Po rekordním loňském roce, kdy se na českém hypotečním trhu sjednaly hypotéky v objemu téměř 225 miliard korun, bude s největší pravděpodobností následovat další rekordní období. Tentokrát ale bude rekord spočívat v trošku jiném čísle, a to v počtu klientů, kterým bude končit fixační období, a budou tak moci zdarma změnit banku. Dle některých odhadů hovoříme o čísle až 300 000, což tvoří téměř polovinu všech klientů s hypotékou.
 
S ohledem na takto ohromná čísla se i jednotlivé banky začaly na tuto situaci připravovat. Menší banky v tom vidí ohromnou příležitost, jak navýšit svůj tržní podíl. Naopak velké banky jsou v komunikaci refinancování zdrženlivější. Jejich hlavním cílem totiž není přetahování klientů odjinud, ale naopak cílem je stávajícího klienta si udržet.
 
Co vlastně klientovi refinancování může přinést?
 
Pro příklad si vezměme, pokud je vaším klientem člověk s hypotékou 3 miliony korun, kterou sjednal v roce 2012 s fixací na 5 let. Letos mu tato doba vyprší. Nyní má na hypotéce úrokovou sazbu 3,99 % a splátka činí 15 819 Kč. Pokud by svoji hypotéku refinancoval, může se dnes dostat na sazbu i 1,79 %, což činí 11 584 Kč měsíčně. Zde bychom mohli říci: “Kliente, ušetřil jsi 4 500 korun! Zkusme se ovšem podívat ještě o kousek dál.”
 
Co s ušetřenými penězi?
 
Částka 4 500 Kč je jistě zajímá a rodinný rozpočet by si s ní hravě poradil. Ale bylo by to tak správně? Spíše ne. Daleko vhodnější způsob, jak peníze utratit, je investice do budoucnosti vašeho klienta, případně do jeho dětí. Jak je asi všeobecně známo, stát se o penzi jednotlivce jen těžko postará v přijatelné míře, a tak část takto ušetřených prostředků by měla směřovat na klientův „důchodový účet“. A to, jestli tím „důchodovým účtem“ bude doplňkové penzijní spoření, životní pojištění, nebo investice, mu musíte poradit.
 
Zdroj: Našepeníze.cz

Žádné štítky

Čec/17

24

Poradce 2020: Online s lidskou tváří

V Bonnetu moc dobře víme, že v online srovnávání a sjednávání finančních produktů je budoucnost. Proto jsme vytvořili unikátní systém Poradce 2020, který je určený pro všechny naše finanční specialisty, kteří si chtějí užívat okamžitých provizí, “bezpapírového” fungování a rychlého průběhu uzavření smlouvy s klientem. Jaké jsou hlavní pilíře Poradce 2020?  
 
STOP zbytečnému papírování
Na schůzku s klientem můžete vyrazit klidně jen s tabletem. Veškeré nabídky mu přehledně srovnáte online. Už žádné stoly plné papírů.
 

 
Jednoduchost a rychlost
Stačí pár kliků, rychlé porovnání nabídek a společně s klientem máte ihned jasno, který finanční produkt je pro něj nejlepší.
 
Hladký průběh uzavření smlouvy
S offline smlouvou se perete i 20 minut, s Poradcem 2020 máte hotovo za 5 minut. Navíc ji nemusíte zadávat do systému BonEx.
 
Slevové akce a bonusy
I naši produktoví partneři oceňují sjednávání smluv neživotního pojištění online. Těšit se můžete na jejich pravidelné slevy a bonusy za online sjednání.
 
Okamžitá provize
Přistane k vám ihned v nejbližší uzávěrce, navíc ve stejné výši jako při sjednávání neživotního pojištění offline.
 
Navíc – ačkoliv by se mohlo zdát, že žijeme výhradně v online světě, s našimi poradci se vždy rádi potkáváme a jsme otevřeni všem vašim postřehům a nápadům.
 
Zaujalo vás, jak s našimi poradci pracujeme? Vyzkoušejte nezávazně našeho Poradce na zkoušku a přesvědčte se o tom na vlastní kůži. 😉

Žádné štítky

Čec/17

20

Proč se vyplácí být v poolu Bonnet?

Ne nadarmo se o nás říká, že svým poradcům poskytujeme ten nejlepší servis. A víte proč? 😉
 
U nás jste svým pánem
My v Bonnetu respektujeme a podporujeme váš vlastní byznys plán. Záleží jen na vás, jaký model obchodování si zvolíte. Potřebujete individuálně přizpůsobit náš systém? Můžete si být jisti, že vám rádi vyjdeme vstříc.
 
Víme, že budoucnost patří online produktům
V Bonnetu můžete se svými klienty sjednávat  některé produkty online, a to klidně hned během schůzky s vaším klientem. Pro vás to znamená minimální chybovost, okamžitou provizi, úsporu času a maximální vytížení každého klienta. 
 

 
Neustálý růst a progres
Těší nás, že neustále roste počet specialistů sítě Bonnet. Každý rok navyšujeme i objem sjednaných finančních produktů. Jednoduše se nám daří a vy můžete být u toho.
 
Vyhlásili jsme STOPku složité a nudné administrativě
Zadávání vaší produkce probíhá svižně elektronicky. Administrativu držíme na nutném minimu, přehlednost a rychlost na nejvyšším stupni.
 
Rychlé zasmluvnění
Nefandíme zbytečné byrokracii. Zasmluvnění nově příchozích specialistů probíhá svižně a elektronicky. Zároveň si stále držíme naši devízu – osobní přístup. Rádi se totiž vždy potkáme s každým z vás.
 
Líbí se vám, jak Bonnet funguje? Pak vyzkoušejte nezávazně našeho Poradce na zkoušku. Uvidíte, u nás se vám bude líbit! :-)

Žádné štítky

Čec/17

18

Sjednejte svému klientovi adekvátní cestovní pojištění. Vliv mají i sporty, které bude váš klient provozovat

Většina Čechů si před odcestováním do zahraničí sjedná cestovní pojištění. Jeho absence se nemusí vyplatit. V případě, že dojde k pojistné události, mohou jít škody do několika milionů.
 
Pokud budete se svým klientem sjednávat cestovního pojištění, zohledněte jednak cílovou destinaci, ale i místa, v jakých se bude váš klient v cílové destinaci pohybovat. Jiné pojištění bude potřebovat, pokud váš klient neplánuje opustit hotelový komplex, a jiné v případě, že bude lézt po horách a spát ve stanu.
 
Pokud se váš klient chystá na běžnou dovolenou, v rámci které sice bude provozovat sporty (např. cyklistiku, plážový volejbal, plavání apod.), ale pouze na rekreační úrovni, stačí mu sjednání základního cestovního pojištění. To v sobě běžně obsahuje většinu standardních sportů. Konkrétní sporty ale vždy se svým klientem najdete v pojistných podmínkách dané pojišťovny.
 
U rizikových sportů, jako je například vysokohorská turistika, potápění, vodní lyžování či surfování, je ale potřeba se svým klientem zvážit, jestli není nutné sjednat si připojištění, aby se cestovní pojištění vztahovalo i na tyto sporty. Jestliže se klient plánuje věnovat rizikovějším sportům, u kterých je možnost úrazu vyšší, je na místě sjednat odpovídající cestovní pojištění. Běžné pojištění se na ně totiž většinou nevztahuje a je třeba se připojistit.
 
Zdroj: Měšec.cz

Žádné štítky

Starší články